Tax Consultant
Het gaat goed met Cervus! Daarom zijn wij op zoek naar versterking van ons team. We zijn op zoek naar een Tax Consultant. Als Tax Consultant werk je in de adviespraktijk en onderhoud je de adviesrelaties van Cervus in samenwerking met jouw collega’s.
WIE ZIJN WIJ
Cervus is een onafhankelijk belastingadvieskantoor (NOB). Hierdoor is Cervus in staat geheel onafhankelijk te opereren. De geschiedenis heeft geleerd dat zij juist daarmee de optimale resultaten voor hun cliënten weten te bereiken.
Cervus telt vier ervaren partners die elk hun sporen hebben verdiend in de professionele fiscale adviespraktijk. Ze hebben gewerkt voor de Big 4 advieskantoren, bij de Belastingdienst en in het internationale bedrijfsleven. Door deze brede werkervaring hebben de adviseurs van Cervus naast hun uitstekende vakkennis, ook oog voor specifieke bedrijfsbehoeften en processen en beseffen ze dat cliënten waarde hechten aan vooral praktische oplossingen.
De cliënten van Cervus variëren van grote multinationale ondernemingen, familiebedrijven en dga’s tot not-forprofit organisaties, zoals zorg- en onderwijsinstellingen en woningcorporaties.
OMSCHRIJVING FUNCTIE
Ben jij op zoek naar een dynamische, veelzijdige en diverse functie binnen de fiscale adviespraktijk? Dan is Cervus op zoek naar jou! Cervus is vanwege groei op zoek naar uitbreiding van het team met een Tax Consultant.
Als Tax Consultant ben je samen met jouw collega’s verantwoordelijk voor de dossiers van cliënten en draag je zorg voor goede advisering op het gebied van fiscale vraagstukken. Geen vraag en klant is hetzelfde, dus je dagelijkse werk is afwisselend en inspirerend. Je krijgt echt de mogelijkheid om je helemaal te verdiepen in fiscale vraagstukken en klantdossiers en kunt hierin snel stappen maken.
In eerste instantie zoekt Cervus naar uitbreiding voor de algemene fiscale praktijk, maar een verdieping van jouw eigen specialisatie behoort binnen het kantoor nadrukkelijk tot de mogelijkheden. Cervus biedt veel mogelijkheden om jouw kennis verder op te bouwen en je te kunnen specialiseren.
HET TEAM
De werkomgeving wordt gekenmerkt door korte lijnen en een hoog kennisniveau; hierdoor is de leer- en ontwikkelcurve binnen het kantoor erg stijl. Er is veel contact onderling; de lijntjes zijn kort en er is een platte hiërarchie. Er zijn daardoor heel veel sparringsmogelijkheden. Dit vertelt Lukas over zijn ervaring bij Cervus:
Ik ben Lukas en ik ben 34 jaar. Ik werk inmiddels alweer bijna drie jaar voor Cervus, na eerst bij een top 15 accountants-/advieskantoor gewerkt te hebben. Ik heb echt bewust de keuze voor Cervus – als kantoor gefocust op advies – gemaakt. Cervus heeft een zusterbedrijf, Ysel, dat zich richt op de fiscale administratie/accountancy waardoor ik dit stuk los kan laten en mij echt volledig kan focussen op adviserende werkzaamheden. Ik merk dat ik door deze focus op advies een onafhankelijkere positie als adviseur heb, wat mij goed ligt en wat voor mij echt onderscheidend is als ik Cervus als werkgever vergelijk met andere kantoren.
Ik merk dat Cervus door de focus op advies ook echt uitdagende adviesopdrachten aantrekt. Het hierin duiken en de ruimte krijgen om dit echt goed uit te zoeken past goed bij mij en geeft mij inhoudelijke uitdaging. Bij Cervus gaat de kwaliteit voor de kwantiteit en is hier dus volop tijd en ruimte voor. Binnen Cervus wordt samengewerkt in een fijn team, waarin ook voor junior en medior adviseurs volop mogelijkheden zijn om mee te werken aan adviesklussen. De klanten waar ik veel mee te maken heb zijn voornamelijk mkb-bedrijven (van klein tot zeer groot), non-profit organisaties, zorginstellingen en internationale bedrijven. En als op een onderdeel van een advies of ondersteuning geprocedeerd moet worden, dan doet Cervus dit ook echt. Zo lopen er een aantal interessante procedures waar ik aan mee werk!
Kortom, de stap naar Cervus betekende voor mij een stap naar heel divers fiscaal werk waarin ik mij – in een fijn team – echt kan focussen op het bieden van kwalitatief goede adviezen en mij volop kan focussen op de fiscale inhoud!
WIE ZOEKEN WIJ?
- Je hebt een afgeronde studie fiscaal recht of fiscale economie en een afgeronde SOB-opleiding.
- Je hebt 3 tot 5 jaar werkervaring in de (internationale) advieswereld, de Belastingdienst of het (internationale) bedrijfsleven.
- Je bent ambitieus, leergierig, neemt initiatief en bent in staat om complexe dossiers te doorzien.
- Affiniteit met internationale vraagstukken en de BTW is een duidelijke pré.
AANBOD
Cervus biedt een inspirerende werkomgeving in Zwolle, een fijne werksfeer en volop doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. Daarnaast biedt Cervus het volgende:
- Een goed salaris tussen ongeveer € 3.000,- en € 5.500,- per maand (in overleg) op basis van een fulltime dienstverband.
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden met bijvoorbeeld de mogelijkheid tot medewerkersparticipatie en de mogelijkheid om extra verlofdagen bij te kopen wanneer je er meer nodig hebt of wenst dan de 25 standaard dagen.
- Een goede pensioenregeling zodat je ook na je werkende leven er warm bijzit.
- De optie om hybride te werken.
- Volop opleidingsmogelijkheden, zowel intern als extern.
- Goede begeleiding om je verder te kunnen ontwikkelen tot een zelfstandig Tax Manager. Hierbij kan je denken aan o.a. een buddy die jou ondersteunt in jouw functioneren en waar jij je vragen bij kwijt kan.
LOCATIE
Cervus is gevestigd in een zakelijk doch zeer uniek pand in Zwolle, de stad met veruit de meeste zakelijke dienstverleners en adviseurs van Noordoost-Nederland. Vestiging in Zwolle is daarmee een bewuste keuze geweest. De mogelijkheid om een tweede vestiging van Cervus buiten Zwolle te openen behoort op termijn nadrukkelijk en zeker tot de mogelijkheden. Dat neemt echter niet weg dat wij het belangrijk vinden dat je eerst met het team in Zwolle moet samenwerken, voordat een tweede vestiging kan worden geopend. Als mogelijk tweede vestiging van Cervus worden in dit stadium genoemd: Apeldoorn, Deventer, Amersfoort, Hengelo en/of Enschede.
CONTACT
Ben je geïnteresseerd in deze positie, neem dan contact op met Maarten Jan Brouwer (06 1493 2773) of Jan Pieter van Eck (06 2616 4880). Email kan uiteraard ook naar mjbrouwer@cervustax.nl en/of jpvaneck@cervustax.nl.