Mijn naam is Maria Klaassen. Sinds zomer 2017 werk ik voor Cervus. Destijds was ik de eerste academische opgeleide medewerker voor de twee partners die er toen werkten. Inmiddels is er een mooi team ontstaan van ongeveer 15 medewerkers. Het leukste aan werken bij Cervus is de diversiteit aan cliënten en de vrijheid die je krijgt om je werk te doen. Dit moet wel bij je passen, enige assertiviteit is wel gewenst. Er is snel ruimte voor zelfstandig relatiebeheer met de nodige verantwoordelijkheid in het afwikkelen van dossiers. Wel met de nodige korte lijntjes om snel af te stemmen wanneer iets nieuw voor je is.
Wat ik daarnaast een voordeel vind aan werken in een kleine organisatie is dat het geen standaard ‘9 tot 5’ adviesbaan is. Jouw mening wordt gewaardeerd en goede ideeën worden opgepakt, ook wanneer het om andere dingen gaat dan fiscaal advies. Voor mij betekent dat bijvoorbeeld ook de begeleiding van jongere medewerkers en/of aangiftemedewerkers. Daarnaast speel ik een rol in de link tussen Cervus en het administratiekantoor van Cervus (Ysel BPO Services, www.yselbpo.nl). Waarbij ik mijn bedrijfskunde achtergrond mooi kan combineren met het fiscale in een moderne, digitale wereld die continu bezig is met automatisering en optimalisatie.
Voor mijn eigen ontwikkeling is Cervus erg goed geweest. Na de eerste jaren bij een groot accountantskantoor te hebben gewerkt, was het erg wennen aan de diepgang en complexiteit van vraagstukken. Dat komt omdat Cervus met name gespecialiseerd is in het geven van advies. Het is géén accountantskantoor, waar jaarwerk wordt afgedraaid en soms een fiscale vraag uit opkomt. Het is daarmee logisch dat er ingewikkelder adviesvragen voorbijkomen. Van internationale klanten, via zorginstellingen en woningcorporaties, tot vermogende particulieren. Die afwisseling blijft voorbijkomen waardoor ook mijn vakinhoudelijke ontwikkeling nooit stil staat.